הורים? כך תדאגו לבריאות העיניים של ילדכם!

כולנו דואגים כל הזמן לבריאות ילדינו - שפעת בחורף, פציעות במתקני השעשועים בקיץ ומה לא... אבל מי מאתנו בכלל חושב על בעיות בראייה?
הרי הילדים נבדקים בבדיקות מעקב התפתחות, ובבדיקות שגרתיות בבית הספר, כך שאין אפשרות לפספס, נכון?

האמת המצערת היא שלא מעט בעיות ראייה פשוט חולפות "מתחת לרדאר", אינן מטופלות, ובסופו של דבר מובילות לליקויי ראייה חמורים יותר ואף לנזק חמור יותר שלא ניתן לתקן. נזק שניתן היה למנוע עם קצת ערנות ותשומת לב לסכנות.

מאיפה מתחילים?

פשוט... צריך להכיר את הסימנים, וכשמזהים אותם - יש לפעול כדי לתקן:
  • שמת לב שהילד ממצמץ הרבה? או מנסה למקד את הראייה שלו על ידי כיווץ העיניים? עוצם עין אחת ומטה את הראש? או אולי בכלל הוא משפשף את העיניים לעיתים קרובות? כל אלו יכולים להצביע על ליקוי ראייה שדורש בדיקה, ואולי גם טיפול.
  • מקרים בהם הילד אוחז חפצים קרוב לפניו, בין אם מדובר בספר, צעצוע, מסך טלפון, או יושב ממש קרוב למסך הטלויזיה או המחשב בבית.
  • כל תלונה מצד הילד שקשורה בראייה, בין אם היא נשמעת או לא, מצריכה בדיקה. ילד שנתקל בחפצים בבית אולי לא יתלונן על כך, אך עלינו כהורים לדעת לזהות תלונות "שקטות" אלו ולפעול בהתאמה. כדאי גם להתעניין מול המורה בבית הספר - האם הילד מתקשה לקרוא מהלוח? שאלה קטנה כזו יכולה למנוע הרבה צרות בהמשך.

הקדימו תרופה לבעיה!

2 נושאים נוספים שכדאי לתת עליהם את הדעת:
  • תורשה - יש מרכיבי משקפיים במשפחה? מישהו במשפחה סובל מקרטקונוס? מומלץ להעלות את תדירות הבדיקות, ולעקוב אחר התפתחויות ושינויים.
  • פזילה - מנגנון הראייה מפעיל "פיצוי" אוטומטי כאשר פזילה מתרחשת. הבעיה היא שתיקון זה יכול לבוא בחשבון על ראיית העומק של הילד, ועלול להוביל גם לראייה כפולה או מטושטשת. גם במקרה זה מומלץ לבדוק מול אופטומטריסט מה ניתן לעשות. מוקדם יותר = טוב יותר. 

זכרו, אנחנו כאן בשבילכם
אנו בקליניקת ד"ר שלו מתמחים בכל סוגי הבדיקות שפורטו כאן, ואנו יכולים לסייע לכם באיתור מוקדם, טיפול מקצועי ומעקב שוטף אחר תוצאות הטיפול.
לקביעת פגישה התקשרו ל-03-6290220, 03-5280860, או כתבו לנו באמצעות האתר , ואנו נחזור אליך תוך זמן קצר.


נתראה בניוזלטר הבא!